Aplaza voorkomt dubbel werk

21 september 2022- Als assurantieadviseur ontvangt u berichten van ons die u moet invoeren in uw eigen administratiesysteem. Dat kost tijd en verhoogt de kans op de fouten. Met Aplaza is dat grotendeels verleden tijd. Dat klinkt natuurlijk mooi, maar wat is Aplaza nu precies en wanneer kunt u er gebruik van maken?

 

In onze eerdere berichtgeving over het gebruik van de provisieschuif gaven wij al aan dat er de komende maanden mooi nieuws zou komen om efficiënter met ons samen te kunnen werken. Door een koppeling met Aplaza te realiseren gaan we deze belofte waarmaken.

Wat is Aplaza?

 

Het is een soort digitale berichtenbox waarbij berichten vanuit de verzekeraar automatisch worden verwerkt in de systemen van assurantieadviseurs. De Vereende stuurt prolongatieberichten naar het Aplaza platform. Deze worden opgehaald door de BackOffice software van de ontvanger die deze berichten ophaalt en automatisch verwerkt. De prolongatiegegevens van de klanten zijn direct up-to-date. Gegevens hoeven dus niet nog een keer ingevoerd te worden en alle verzekeringsgegevens worden automatisch toegevoegd aan het softwaresysteem van het intermediair.

 

Bekijk hier: Aplaza | bespaar tijd en geld met Documenten en Berichten Service

 

Waarom gaat de Vereende Aplaza invoeren?

 

In een aantal gesprekken gaven assurantieadviseurs aan dat zij geïnteresseerd waren om met Aplaza te werken. De reden hiervoor is dat er veel handwerk nodig was om de correspondentie vanuit de Vereende te kunnen verwerken in de eigen systemen. Daarop hebben wij een pilot gedraaid. Het werken met Aplaza is erg goed bevallen en daarom hebben wij besloten om vanaf de prolongatie januari Aplaza live te laten gaan voor al onze assurantieadviseurs. Wij hebben besloten een start te maken door dit eerst voor de prolongatiestukken in te voeren. Dit omvat ongeveer 90% van onze correspondentie. Als dit goed gaat, bekijken wij of wij ook andere correspondentie kunnen aanleveren via Aplaza. Dan kunt u bijvoorbeeld denken aan mutatieberichten en rekeningcourant berichten.

 

Welke voordelen levert Aplaza u op?

 

De belangrijkste voordelen zetten wij hier voor u op een rij:

  • U bespaart tijd omdat u geen informatie meer over hoeft te tikken. Volgens Aplaza bespaart het u 1 minuut per bericht, 5 minuten per document en 10 minuten per transactie.
  • De kans dat u fouten maakt neemt af, omdat u geen informatie meer over hoeft te tikken.
  • Alle informatie is meteen up-to-date en zo kunt u uw klant beter helpen.
  • Voor u zijn hier geen kosten aan verbonden.

Wat verwachten wij van u?

 

Wilt u zich aanmelden voor Aplaza, dan kunt u dat doen via [email protected] met vermelding van uw agentnummer. Als u als adviseur al gebruikt maakt van Aplaza, dan ontvangen wij naast uw agentnummer ook graag uw EMS nummer en uw ADN nummer.

 

 

Wij benadrukken dat het vooralsnog gaat om de prolongatiestukken, dus geen mutaties of nieuwe polissen. De prolongatie borderel volgt nog via ADN.

 

Als uw aanmelding voor 15 november verwerkt is, dan sturen wij u de prolongatie in januari 2023 via Aplaza. Vanaf januari 2023 geldt dat als uw aanmelding voor de 15e van die maand verwerkt is, wij u vanaf de daaropvolgende maand de prolongaties via Aplaza sturen.

 

Heeft u vragen, dan kunt u ons tijdens kantooruren bereiken op 070-3408100.

 

 

Exception occured while executing the controller. Check error logs for details.